‍ به بهانه سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی در کشور  
‍ به بهانه سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی در کشور  
🔵 سال ١٣٨١ بود که پس از پیگیریهای مستمر مردم مومن شهر کاخک بالاخره سنگر نماز جمعه همزمان با سالروز اولین اقامه نماز جمعه پس از انقلاب در کاخک استقرار یافت. 

در آن سال، دیری نپایید از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ، این تکلیف عظیم و سنگین بر عهده حجه الاسلام رضا کشیری که زبان گویایی برای بازگو نمودن حقایق و مطالبه گری داشت واگذار گردید و ایشان تا شهریور سال ١٣٨۶ به عنوان اولین خطیب جمعه در این شهر خدمت نمود.

فریضه عبادی سیاسی جمعه کاخک در طول سال‌های حضور حجه الاسلام کشیری از رونق بسیار خاصی برخوردار بود.

ایشان پس از امامت جمعه کاخک از شهریور سال ١٣٨۶ طی مدت ٣ سال به عنوان امام جمعه به شهر زیراب سوادکوه استان مازندران رفت و سپس در سال ١٣٨٩ به مدت ١٠ سال امام جمعه کلاله در استان گلستان و از آن پس در سال ١٣٩٩ در سنگر امامت جمعه مینودشت استان گلستان تا به الان حضور دارند.

 

🔵حجه الاسلام ولی خاکشور نیز در سال ١٣٨۶ بعنوان دومین امام جمعه کاخک معرفی و ١٧ سال در کاخک به خدمت پرداخت، احداث مصلی و ستاد نماز جمعه از خدمات ایشان در کاخک می باشد.

ایشان در اردیبهشت سالجاری بعنوان امام جمعه ششتمد سبزوار معرفی شد، حجه الاسلام خاکشور پیش از حضور در کاخک امام جمعه موقت فیض آباد بوده است.

 

🔵 در خرداد سالجاری از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، حجه الاسلام حسین خاتونی بعنوان سومین امام جمعه در کاخک معرفی شد. حضور ایشان در همین مدت کوتاه باعث گرایش بیشتر جوانان به حضور در نماز جمعه شده است.

وی پیش از این نیز امام جمعه موقت شاندیز بوده است.

  • نویسنده : غلامی
  • منبع خبر : کاخک نیوز