بانوی قهرمان جوانان دو و میدانی جوانان آسیا وارد گناباد شد.
بانوی قهرمان جوانان دو و میدانی جوانان آسیا وارد گناباد شد.
«نازنین فاطمه عیدیان کاخکی» قهرمان رقابتهای دو و میدانی جوانان آسیا که به تازگی موفق به کسب مدال طلا در رقابت‌های جوانان آسیا در کشور امارات شده بود، عصر دیروز به دعوت مسئولین به منظور شرکت در آیین بزرگداشت روز دختر و تجلیل از قهرمانی ایشان وارد گناباد شد و در فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد مورد استقبال مردم و مسئولین شهرستان قرار گرفت. 

به گزارش کاخک نیوز، « نازنین فاطمه عیدیان کاخکی» پس از ورود به شهرستان گناباد در جمع مردم و ورزش دوستان گناباد برای شرکت در آیین بزرگداشت روز دختر که به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) برگزار شده بود در سالن همایش‌های کوثر دانشگاه علوم پزشکی گناباد حضور یافت و در سخنانی با قدردانی از استقبال گرم مردم شهرستان گناباد گفت: همیشه به استقبال مردم از کشتی‌گیران غبطه می‌خوردم و امروز استقبال باشکوه مردم برای خودم خوشحال کننده بود.

در این مراسم که مادر و پدربزرگ این بانوی ورزشکار هم حضور داشتند با اهدای لوح سپاس و سکه طلا از افتخارآفرینی او قدردانی شد.

این بانوی ورزشکار ملی پوش در ادامه با حضور در زادگاهش شهر کاخک مورد استقبال گرم و تجلیل همشهریان خود قرار گرفت و سپس در جمع مردم و مسئولین شهر کاخک بر مزار پدر مرحوم خود در جوار آستان مقدس امامزاده سلطان محمدعابد (ع) حاضر و ادای احترام نمود.

قابل ذکر است: « نازنین فاطمه عیدیان کاخکی» در اوایل ردیبهشت سالجاری در رقابتهای دو و میدانی آسیا در شهر دبی کشور امارات برای نخستین بار در ورزش دو و میدانی بانوان کشورمان در ماده ۴۰۰ متر، ضمن شکستن رکورد ملی توانست مدال تاریخی طلا کسب کند.

این بانوی ورزشکار موفق شد با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از دیگر کشورهای آسیایی از خط پایان عبور کند و مدال طلای این رقابت‌ ها را به دست آورد.

عیدیان با ثبت این زمان رکورد ملی رده سنی جوانان که با حد نصاب ۵۹.۴۸ ثانیه در اختیار خودش بود را بهبود ببخشد.

این برای اولین بار است که دو و میدانی ایران توانسته در بخش بانوان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا یک مدال طلا آن هم در دو با مانع کسب کند.

  • نویسنده : غلامی
  • منبع خبر : کاخک نیوز