مراسم تودیع و معارفه امام جمعه ششتمد سبزوار برگزار شد.
مراسم تودیع و معارفه امام جمعه ششتمد سبزوار برگزار شد.
طی مراسمی صبح امروز با حضور مسئولان شهرستان ششتمد و جمعی از مردم این شهرستان حجت الاسلام "ولی خاکشور" به عنوان امامت جمعه جدید شهرستان ششتمد معرفی شد.

به گزارش کاخک نیوز، نماینده شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی صبح امروز در مراسم معارفه امام جمعه جدید شهرستان ششتمد  گفت:‌ حجت الاسلام والمسلمین خاکشور با ۱۸ سال سابقه امامت جمعه در دیگر نقاط استان، عالمی فعال و فاضل است که هم در حوزه و هم در دانشگاه موفق عمل کرده و سابقه ای درخشان داشته است.

حجت الاسلام محمدحسین ایزدی افزود:‌ حجت الاسلام خاکشور دارای سه لیسانس رسمی از دانشگاه فردوسی، فوق لیسانس علوم اسلامی قم و دکترای مبانی فقه و حقوق است که امید می رود حضور ایشان در شهرستان ششتمد،‌ منشا خیر و برکات برای منطقه باشد و اتحاد و همدلی بیشتر بین مردم و مسوولان این خطه از خراسان را تقویت کند.

وی از خدمات حجت الاسلام دستجردی، امام جمعه پیشین این شهر که از چندی قبل به عنوان امام جمعه “خلیل آباد” معرفی شده است نیز قدردانی نمود.

قابل ذکر است :حجت‌الاسلام خاکشور پیش از این، حدود ١٧ سال امامت جمعه شهر کاخک و یکسال امامت جمعه موقت فیض آباد را عهده دار بوده است.

در این مراسم حجت الاسلام صادقی نسب، امام جمعه گناباد، حجه الاسلام رضوان پناه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گناباد و جمعی از معتمدان و نمازگزاران جمعه کاخک و گناباد و نیز دکتر بهروز محبی نجم آبادی، نماینده منتخب شهرستان های غرب خراسان رضوی، حسین ایثارگر فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مردم و مسوولان شهرستان ششتمد حضور داشتند.

ادای احترام در گلزار شهدای ششتمد و حضور بر مزار ابوالحسن زید بیهقی، نخستین شارح نهج البلاغه، در شهر ششتمد از دیگر برنامه های آیین معارفه امام جمعه جدید این شهرستان خراسان رضوی بود.

 

بیش از ۶ماه نمازجمعه ششتمد با امامت جمعه موقت برگزار می شده است که معرفی امامت جمعه دائم از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مورد تاکید فرماندار این شهرستان بوده است.

شهرستان ششتمد با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربع دارای ۲۴ هزار نفر جمعیت، متشکل از ۲ بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ آبادی است.

مرکز این شهرستان در ۲۴۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

  • نویسنده : غلامی
  • منبع خبر : کاخک نیوز