#پیگیری_یک_گزارش ?در پی اتفاقی ناگوار شب گذشته با اعلام گزارش به فوریتهای پزشکی سریعاً اکیپ اورژانس ۱۱۵ کاخک به محل منزل مرحوم رمگی اعزام و عملیات نجات ایشان آغاز گردید. اما آنچه خانواده متوفی را بیش از هرچیزی آزرده خاطر نموده مباحثی درخصوص نگهداری بیمار به مدت ۴۵ دقیقه در مرکز بهداشتی درمانی کاخک بود […]

#پیگیری_یک_گزارش

?در پی اتفاقی ناگوار شب گذشته با اعلام گزارش به فوریتهای پزشکی سریعاً اکیپ اورژانس ۱۱۵ کاخک به محل منزل مرحوم رمگی اعزام و عملیات نجات ایشان آغاز گردید.
اما آنچه خانواده متوفی را بیش از هرچیزی آزرده خاطر نموده مباحثی درخصوص نگهداری بیمار به مدت ۴۵ دقیقه در مرکز بهداشتی درمانی کاخک بود که این مورد را نیز برادر ایشان به کاخک نیوز اعلام نمود.
صبح روز گذشته خبرنگار کاخک نیوز طی مصاحبه ای گزارشی جهت تنویر افکار عمومی تهیه نموده است.
?دکتر شریفی پزشک کشیک که عملیات احیاء مرحوم را انجام داده در این خصوص به کاخک نیوز گفت ؛ بر اساس گزارش اورژانس وی از ابتدا هیچ گونه علائم حیاتی نداشته و شرح حال بیمار موجود نبوده ، از این رو بلافاصله بنده با تمام توان باتفاق پرستاران این مرکز به مدت۴۵ دقیقه عملیات احیا را انجام دادیم زیرا وظیفه داریم تا شرایط عمومی بیمار تا حدی مساعد شود سپس به بیمارستان اعزام گردد. وی افزود ؛ در این بازه زمانی علاوه بر احیای کامل و اکسیژن ، لوله نای برای بیمار و ماساژ قلبی انجام داده ایم .
?دکتر نظرزاده رئیس مرکز بهداشتی درمانی کاخک نیز درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا الزاماً بیمار ابتدا باید به مرکز کاخک اعزام می شد؟گفت ؛ بجز موارد شکستگی ،طبق قانون ابتدا بیمار بایستی به نزدیکترین مرکز بهداشتی اعزام شود، از این رو بایستی در این مرکز استیبل بیمار انجام شود و سپس به بیمارستان اعزام گردد و این عملیات توسط پزشک مرکز انجام پذیرفته است.
?سروان طاهری فرماندهی انتظامی بخش کاخک نیز گفت: علائم ضربه به بدن، گازگرفتگی و یا برق گرفتگی مشاهده نشده اما موضوع حادثه مشکوک به سکته قلبی می باشد، لذا تا اعلام گزارش نهایی پزشکی قانونی هیچ گونه اظهار نظری نمی توان‌نمود.
?مسلم شمسی کارشناس فوریت های پزشکی در پاسخ به سوال کاخک نیوز مبنی بر اینکه آیا اورژانس مجاز به حمل بیمار فاقد علائم حیاتی به نزدیکترین مرکز درمانی هست یا نیست ؟ گفت؛ بجز موارد فوتی قطعی ، اورژانس وظیفه دارد تا زمانی که بدن گرم هست عملیات سی پی آر و اعزام به نزدیکترین مرکز درمانی را انجام دهد چون امکان برگشت وجود دارد.
✍ غلامی کاخک نیوز