⛔️ #هشدار ⛔️ ⚠️ همشهریان فهمیم، با توجه به مثبت اعلام شدن تست کرونای چهار بیمار در گناباد خواهشمند است به توصیه های زیر توجه فرمایید: 1⃣ اگر علایم سرفه خشک، سردرد، تب، سرگیجه، گلو درد در شما بروز کرد، در خانه بمانید و آب نمک قرقره کنید. مصرف آب لیمو و عسل می تواند […]

⛔️ #هشدار ⛔️
⚠️ همشهریان فهمیم، با توجه به مثبت اعلام شدن تست کرونای چهار بیمار در گناباد خواهشمند است به توصیه های زیر توجه فرمایید:

1⃣ اگر علایم سرفه خشک، سردرد، تب، سرگیجه، گلو درد در شما بروز کرد، در خانه بمانید و آب نمک قرقره کنید. مصرف آب لیمو و عسل می تواند به تقویت قوای ایمنی بدن بیانجامد. اگر طی دو یا سه روز علایم شما بهبود پیدا نکرد، به مراکز بهداشت و یا خانه های بهداشت مراجعه کنید. ابتداً به بیمارستان مراجعه نکنید.

2⃣ از بنزین، تینر و… برای ضدعفونی کردن سطوح و دست ها خودداری کنید. خشکی دست و مشکلات پوستی در اینده از عوارض استفاده از این مواد است.

3⃣ برخی بر این باورند که سرکه، باعث ضدعفونی میشود! در تمام مقالات تاکید شده است که سرکه تاثیری در از بین رفتن ویروس کرونا ندارد.

4⃣ در هنگام صحبت کردن با یک فرد دیگر فاصله یک و نیم متر تا دومتر را بین خود ایجاد نمایید.

5⃣ در طول روز نوشیدن آب را تکرار نمایید. البته بیمارانی با نارسایی کلیوی باید طبق رژیم تجویز شده پزشک خود مایعات را مصرف نمایند.

6⃣ از مصرف خود سرانه ی آنتی بیوتیک جدا خودداری نمایید. آنتی بیوتیک هیچ تاثیری در از بین بردن ویروس ندارد بلکه ممکن است مقاومت های شدیدی را به آنتی بیوتیک ها بوجود آورد.

7⃣ از مصرف الکل برای از بین بردن بیماری در بدن اکیدا استفاده ننمایید. مصرف الکل هیچ تاثیری در از بین رفتن ویروس در بدن ندارد.

8⃣ برخی بر این باورند که تریاک، شیره و یا هرگونه مواد مخدر منجر به ایمنی بدن در مقابل کرونا می شود. این یک باور کاملا غلط است.

9⃣ اگر از ماسک های ساده استفاده می کنید، هنگامی که ماسک هایتان مرطوب شد، ماسک را به شیوه بهداشتی معدوم نمایید.

0⃣1⃣ تنها در صورت بروز تنگی نفس با اورژانس ۱۱۵ تماس حاصل فرمایید.

همشهریان عزیز، ویروس کرونا را جدی بگیرید و نکات بهداشتی را رعایت نمایید تا از این شیوع بیماری در امان باشید. کرونا لاعلاج نیست، کرونا با تدبیر من و شما کنترل می شود.

? سعید خیاط کاخکی- دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری سالمندی دانشگاه علوم پزشکی تهران

⚠️ کرونا را جدی بگیرید ⚠️

❤️ این پست را برای عزیزان خود ارسال نمایید ❤️

? کارگروه سلامت پایگاه خبری کاخک نیوز