اسلام بر همدردی و تسلیت و تعزیت دادن به مصیبت‌زده و مصیبت‌ دیده تأکید دارد؛ زیرا شرایط ویژه آنان به گونه‌ای است که نیازمند همدردی و پشتیبانی معنوی و روحی هستند ، اینگونه است که در آموزه‌های وحیانی قرآن و اسلام اصطلاحی به عنوان ترحیم و تسلیت و تعزیت مطرح شده و اجر بسیاری دارد. […]

اسلام بر همدردی و تسلیت و تعزیت دادن به مصیبت‌زده و مصیبت‌ دیده تأکید دارد؛ زیرا شرایط ویژه آنان به گونه‌ای است که نیازمند همدردی و پشتیبانی معنوی و روحی هستند ، اینگونه است که در آموزه‌های وحیانی قرآن و اسلام اصطلاحی به عنوان ترحیم و تسلیت و تعزیت مطرح شده و اجر بسیاری دارد.

حال این روزها کمتر کسی هست که سر از فضای مجازی در نیاورد و کسی نیست که روش سنتی خبررسانی و اطلاعیه های ترحیم و برگزاری مراسمات معمول متوفیان را بخاطر نداشته باشد.
حالا دم حسین آقای گواهی گرم که با ایجاد گروهی اجتماعی در فضای مجازی خیلیها را در آن گروه گرد هم آورده و علاوه بر آنکه همه از مراسمات ترحیم باخبر می شوند ، پیامهایی سراسر از مهر و محبت همشهریان تسکینی بر آلام روحی و روانی بازماندگان متوفیان می شود .

گروهی که همه شهروندان از هر خطه ای با دسترسی آزاد در آن ابراز همدردی و با قرائت فاتحه ای طلب آمرزش نموده و برای بازماندگان آرزوی صبر و سلامتی می نمایند.
طرح ختم قرآن کریم به یاد متوفیان جدید و دعوت به خواندن نماز لیله الدفن در همان گروه مجازی یکی دیگر از کارهای خیری است که مرد با خدا و نیک پندار جناب نوروزی انجام داده اند که انصافا جای تقدیر دارد.

این روزها هم که شیوع بیماری کرونا سبک زندگی بسیاری از افراد را تغییر داده و استرس‌های فردی ، اجتماعی متعدد و ناگهانی ایجاد کرده‌ است، یکی از این استرس‌ها عدم امکان برگزاری مراسم تشییع و ترحیم به صورت معمول است. از این رو برگزاری مراسم ترحیم مجازی در اینگونه فضاها به منظور توجه عاطفی و اجتماعی به بستگان متوفیان می‌تواند در شرایط موجود بسیار موثر واقع شود و این گونه اقدامات ارزشمند نه تنها باعث کاهش هزینه های خانواده های متوفیان می شود بلکه حذف برخی کارها از جمله پارچه نوشته ی تسلیت و نصب بنر و اهداء تاج گل و…. نیز فرهنگ‌سازی می شود.

برای این دو عزیز نیک نام جناب گواهی و جناب نوروزی که در این راه خیر پیش قدم شده اند آرزوی سلامتی و موفقیت بیش از پیش داریم .
✍ غلامی کاخک نیوز