یکی دیگر از پروژه های حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد، اتمام پروژه بندهای خاکی و سرریز سنگی و ملاتی روستای خانیک بود که روز گذشته به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور ائمه جمعه گناباد و کاخک ، فرماندار گناباد و تنی چند از مسئولین شهرستان و شهر کاخک به بهره برداری رسید. […]

یکی دیگر از پروژه های حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد، اتمام پروژه بندهای خاکی و سرریز سنگی و ملاتی روستای خانیک بود که روز گذشته به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور ائمه جمعه گناباد و کاخک ، فرماندار گناباد و تنی چند از مسئولین شهرستان و شهر کاخک به بهره برداری رسید.
به گزارش کاخک نیوز مهندس مجتبی محرابی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناباد در حاشیه این مراسم با تقدیر از مشارکت جدی مردم در اجرای این پروژه گفت؛ تهدیدات سیلاب و مخاطرات ناشی از آن به بافت مسکونی روستای خانیک و قنوات پایین دست باعث شد تا طرح مطالعاتی این پروژه و جذب ۱۳۰ میلیون تومان از سوی خیرین توسط خانیکیها دیده و اجرا شود .
وی افزود ؛ این سه بند خاکی با ۱۹ هزارمتر مکعب آبگیری علاوه بر کنترل سیل و رسوبات میتواند برای سه رشته قنوات خانیک ، دیسفان و قصبه تاثیرگذار باشد.