باپیگیری شورای اسلامی شهر کاخک عملیات بازسازی ومرمت آب انبار وقلعه تاریخی با همکاری میراث فرهنگی ، شهردای وبخشداری کاخک آغاز می گردد. حجت الاسلام حمید مقیمیان رئیس شورای اسلامی شهر کاخک در گفتگو با خبرنگار کاخک نیوز در بازدید مسئولین و کارشناس میراث فرهنگی از انبار تاریخی قلعه گفت: آب انبار های تاریخی شهر […]

باپیگیری شورای اسلامی شهر کاخک عملیات بازسازی ومرمت آب انبار وقلعه تاریخی با همکاری میراث فرهنگی ، شهردای وبخشداری کاخک آغاز می گردد.

حجت الاسلام حمید مقیمیان رئیس شورای اسلامی شهر کاخک در گفتگو با خبرنگار کاخک نیوز در بازدید مسئولین و کارشناس میراث فرهنگی از انبار تاریخی قلعه گفت:
آب انبار های تاریخی شهر کاخک یکی از نمونه های دست ساخته ونبوغ فکری است که حکایت ازخیر اندیش بودن مردم در امر برداشت آب آشامیدنی دارد و وقفیات متعدد بر آن وجود دارد.
وی افزود؛ این آب انبار یکی از چندین آب انباری هست که پیش از زلزله سال ۴۷ در این شهر وجود داشته است.
قابل ذکر است: آب انبار قلعه کاخک یکی از معدود انبارهای معروف کشور است که مهندسی معکوس در آن شکل گرفته است .از این رو مرمت و باز سازی این شاهکار معماری باعث خواهد شد تا گردشگران از این اثر تاریخی وثبت شده در فهرست آثار ملی کشور بازدید بعمل آورند.