‍محمد صفایی نماینده مردم شهرستانهای گناباد و بجستان در جلسه بررسی مشکلات کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش کاخک با ذکر فرصتهای طلایی جهت اداره کشور بعنوان جایگزین فروش نفت گفت؛ حدود ۷۰ سال کشور با نفت اداره می شده که امروزه توفیق یافته ایم تا کشور بدون نفت با صادرات غیرنفتی اداره شود و این […]

‍محمد صفایی نماینده مردم شهرستانهای گناباد و بجستان در جلسه بررسی مشکلات کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش کاخک با ذکر فرصتهای طلایی جهت اداره کشور بعنوان جایگزین فروش نفت گفت؛ حدود ۷۰ سال کشور با نفت اداره می شده که امروزه توفیق یافته ایم تا کشور بدون نفت با صادرات غیرنفتی اداره شود و این زمینه مناسبی برای حل بسیاری از مشکلات و ضعفهای فراروی دولتها خواهد بود.
به گزارش #کاخک_نیوز نماینده مردم شهرستانهای گناباد و بجستان با انتقاد از تمرکز واردات نهاده های دامی و عدم اراده ورود ارز به کشور به مشکلات حوزه دام و طیور پرداخت و افزود : با جلوگیری از خروج شیر مازاد کشور و تبدیل آن به شیر خشک میتوان هم رانت واردات کره را متوقف و هم شالوده صادرات شیر خشک را فراهم نمود و این زمینه مناسبی نیز برای تولید کره در داخل خواهد بود که بر منافع دامدار و مصرف کننده خواهد افزود.
وی با ابراز نگرانی از چرخه فساد زای انحصار نهاده های دامی خاطرنشان کرد؛ مجلس یازدهم عزم کرده تا دست رانت خواران را از چرخه شیر و فرآورده های آن کوتاه نماید.

صفایی یکی از مهمترین دستاوردهای فعلی خود در زمینه ایجاد اشتغال را توافق مشارکت هلدینگ دامپروری بنیاد مستضعفان دانست و تاکید کرد: تعاونی های شهرستان تمرکز خود را بر روی ایجاد دامداریهای بالای ۱۰۰۰راس بکار بندند تا به یاری خدا و اراده قوی با عبور از چالشهای پیش رو ، با مشارکت بزرگترین هلدینگ دامپروری کشور ، گناباد و بجستان را به قطب تولید گوشت کشور تبدیل کنیم.
نماینده مردم‌گناباد درخصوص خارج بودن ادامه کار کارخانه کاشی هستی از سرمایه گذار فعلی نیز گفت؛ این پروژه را با مشارکت سرمایه گذار جدید به سرانجام خواهیم رساند و کارخانه سیمان نیز حدود ۱۲۰۰میلیارد دیگر اعتبار لازم دارد که بایستی پیگیر تبدیل آن به آهک هیدراته باشیم تا از هدر رفتن سرمایه های هزینه شده جلوگیری گردد.

ایشان انتقال آب دریای عمان را نیز امری ضروری و ارزنده دانست و‌گفت ؛ با استارت این پروژه مهم، به یاری خدا طرح انتقال آب را ظرف مدت ۴سال به گناباد شاهد خواهیم بود که این ظرفیت سالانه ۹۰ میلیون متر مکعب برداشت آب داشته که ۸ ماه برداشت آن به منطقه و ۴ ماه دیگر آن سالانه به کلان شهر مشهد اختصاص خواهد یافت.
صفایی با پیشنهاد کشت زعفران و اعلام آمادگی سرمایه گذار نیز از مردم خواست تا در تحقق این مهم همت نمایند.
نماینده مردم شهرستان اخذ مجوز دفتر اکتشاف فلزات گرانبها از جمله مس در حوزه صنایع معدنی را با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به فال نیک گرفت و طرح کشت قارچ دارویی را نیز در حوزه اشتغال و اقتصاد مفید ارزیابی کرد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به درد امروز جامعه در زمینه اشتغال وعده داد تا به قول ایجاد اشتغال جوانان در شهرستان جامه عمل بپوشاند.
صفایی نماینده مردم شهرستان در پایان سخنان خود از عملکرد و رضایتمندی مردم از شهردار کاخک در سایه حمایت شورای شهر در شرایط سخت فعلی قدردانی نمود.

✍ غلامی #کاخک_نیوز