? یکی از بروز ترین و مجهزترین آمبولانسهای وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از سوی دانشگاه علوم پزشکی گناباد به ارزش ۲۰میلیارد ریال به پایگاه اورژانس کاخک اختصاص داده شد . این آمبولانس از نوع بنز 315SPRINTER آلمانی و یکی از آندست آمبولانسهایی است که چندی قبل مهندس بنایی‌نماینده شهرستان در سفر وزیر […]

? یکی از بروز ترین و مجهزترین آمبولانسهای وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از سوی دانشگاه علوم پزشکی گناباد به ارزش ۲۰میلیارد ریال به پایگاه اورژانس کاخک اختصاص داده شد .

این آمبولانس از نوع بنز 315SPRINTER آلمانی و یکی از آندست آمبولانسهایی است که چندی قبل مهندس بنایی‌نماینده شهرستان در سفر وزیر بهداشت پیگیر تخصیص چندین دستگاه برای شهرستان بود.
اکنون با پیگیریهای انجام شده جناب حاج مسلم شمسی مسئول پایگاه اورژانس ۱۱۵ کاخک و موافقت و مساعدتهای رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مسئول مرکز فوریتهای پزشکی شهرستان یکدستگاه آمبولانس کلاس بنز 315SPRINTER به کاخک تخصیص داده شد .
? شمسی مسئول پایگاه اورژانس ۱۱۵ کاخک در گفتگو با کاخک نیوز در خصوص امکانات این خودرو و مقایسه با سایر آمبولانسهای موجود شهرستان گفت ؛ این خودروی دیزلی با امکانات بروز و پیشرفته با تجهیزات کامل ازقبیل الکتروشوک ، مانیتور ،AED ، وینتیلاتور، ساکشن پُرتابل بروز بوده که به ارزش بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به پایگاه اورژانس ۱۱۵ کاخک اختصاص داده شده است .
وی افزود؛ علاوه بر تجهیزات برقی و بادی این خودرو، الکترو شوک جدید نصب شده بر روی این خودرو فقط در بیمارستان موجود است و حتی نیز برانکارد آن از نوع بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع بوده که این امکانات در هیچ یک از آمبولانسهای سابق تاکنون وجود نداشته است .
ازجمله مزایای دیگر این آمبولانس کلاسیک و فول آپشن میتوان به موارد زیر نیز اشاره کرد :
باتوجه به کمک دار بودن آن و جفت دیفرانسیل ، قابلیت تردد در راههای صعب العبور با توجه به کوهستانی بودن منطقه کاخک دارد و دارای کروز کنترل و ۷ دنده بصورت گیربکس دستی با شتاب مناسب و بدون ورود صدای پیشرانه موتور به داخل کابین می باشد . دارای سنسور و مانیتور کنترل کابین بیمار و رادارهای جانبی و… است.
? شمسی از تلاش نماینده شهرستان و همچنین مساعدتهای روسای دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس شهرستان ، مسئول منطقه اورژانس گناباد و مسئول واحد نقلیه اورژانس شهرستان درجهت اختصاص و جایگزینی این آمبولانس قدردانی نمود.
گرچه چند دستگاه دیگر از این نوع آمبولانس در مرکز شهرستان و نیز بجستان هم به کار گرفته شده است اما امکانات درمانی موجود در این خودرو به نسبت سایر آمبولانسها بی نظیر است.
?و اما دونکته:
ناگفته نماند که به همت خیرین شهر کاخک در چندسال گذشته ساختمان اورژانس ۱۱۵ احداث و به بهره برداری رسید ، اکنون خدمات دولتی با تخصیص بروزترین آمبولانس به پایگاه کاخک علاوه بر پاسخ به نیکی مردم این منطقه برای رفاه حال بیش از پیش این مردم قدم خیری را برداشته است که جای قدردانی دارد.

?کاخک نیوز از جناب حاج مسلم شمسی که درسال ۹۸ بعنوان کارشناس نمونه فوریتهای پزشکی شناخته شده و نیز نیرویی نمونه در نگهداری اصولی از خودروی آمبولانس در بین پایگاههای شهرستان بوده است تقدیر و تشکر می نماید.
✍غلامی کاخک نیوز