در پی وقوع بارشهای سیل آسا در بخش کاخک ، قربانی فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان باتفاق بخشدار کاخک و دبیر ستاد مدیریت بحران در ساعات اولیه صبح امروز از وضعیت روستای پچک و محور کاخک به کریمو که عمده بارشها را داشته است بازدید نمود. قربانی در گفتگو با #کاخک_نیوز ضمن اشاره […]

در پی وقوع بارشهای سیل آسا در بخش کاخک ، قربانی فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان باتفاق بخشدار کاخک و دبیر ستاد مدیریت بحران در ساعات اولیه صبح امروز از وضعیت روستای پچک و محور کاخک به کریمو که عمده بارشها را داشته است بازدید نمود.

قربانی در گفتگو با #کاخک_نیوز ضمن اشاره به بارش حدود ۷۰میلیمتری در حوزه سد شهید نوری کاخک گفت ؛ بعلت بارش سنگین در محور کوهستانی کاخک به کریمو و وقوع سیلاب در مسیل این محور، در چند نقطه ریزش کوه و انسداد جاده را داریم که در حال حاضر تردد در این محور امکان پذیر نیست .

قربانی گفت ؛ در پی روان شدن سیلاب به سد کاخک احتمال لبریز شدن این سد تا ساعاتی دیگر وجود داشته و خوشبختانه تدابیر لازم برای شرایط اضطراری اندیشیده شده و در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه این بارشها در طول ۳۰سال گذشته بی سابقه بوده است افزود؛ طبق ارزیابی صورت گرفته خساراتی را به منازل برخی روستائیان خواهیم داشت که پس از جمع بندی موضوع در جهت تامین اعتبار برای جبران خسارات از طریق ستاد بحران استان اقدام خواهیم نمود.
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان با تاکید بر آمادگی لازم در برابر بحران ناشی از بارندگی افزود؛ در شهرستان گناباد نیز مجموعه دستگاههای خدمات رسان و شهرداری آمادگی لازم در جهت وقوع خطرات ناشی از سیل را دارند .
وی افزود؛ میزان بارندگی در دهستان پسکلوت نسبت به بخش کاخک کمتر بوده و بجز چند مورد آبگرفتگی معابر مشکل خاصی تاکنون گزارش نشده است.