قبل از هرچیزی از خانواده محترم داغدار وبستگان مرحوم و مردم عزیز عذرخواهم ، بنا نداشتم مطلبی بنویسم اما بیان مطالب زیر را جهت تنویر افکار عمومی لازم و ضروری دانستم. ??? ساعت به وقت ۱۰:۳۰ شب ، صحنه ای بسیار غم انگیز در سکوت کامل شب یکدستگاه آمبولانس از مقصد تهران بدون هیچ همراهی […]

قبل از هرچیزی از خانواده محترم داغدار وبستگان مرحوم و مردم عزیز عذرخواهم ، بنا نداشتم مطلبی بنویسم اما بیان مطالب زیر را جهت تنویر افکار عمومی لازم و ضروری دانستم.
???
ساعت به وقت ۱۰:۳۰ شب ، صحنه ای بسیار غم انگیز در سکوت کامل شب یکدستگاه آمبولانس از مقصد تهران بدون هیچ همراهی تا پای قبر از راه می رسد ، درفضایی که بجز ۳ نفر از کاخک جهت دفن مرحوم که کاملا با کاور و لباس مخصوص پوشیده شده اند و یک نفر ناظر از بهداشت هیچ کسی حضور ندارد،
اطراف قبر قبل از هرچیزی کاملا ضدعفونی می گردد، سه نفر از نیروها آماده تدفین با نظارت کامل بهداشت درب آمبولانس را باز و جعبه حاوی متوفی که کاملا پلمپ و مرحوم نیز در کاورهای مخصوص درون آن بدون هیچ روزنه ای پیاده می شود و مجددا جعبه و داخل امبولانس کاملا ضدعفونی می گردد و پس از نمازخواندن بر پیکر مرحوم توسط احدی از روحانیت که خود یکی از سه نیروی حاضر بود ،با طناب مخصوص به درون قبر هدایت میگردد،تمام داخل قبر پر از آهک و پس از خاکسپاری کاملا با آهک و خاک پوشیده می شود، ساعت به وقت محلی ۲۴:۳۰ پس از اتمام خاکسپاری مجددا تمام اطراف قبر ضدعفونی و لباسهای مخصوص دفن و سایر متعلقات مخصوص در محیطی دورتر سوزانده می شود و چهار نفر حاضر تماماً خود را ضدعفونی می نمایند، قبر هم از قبل طبق دستورالعمل اعلام شده آماده شده بود.
اما آنچه که بیش از هرچیزی اهمیت دارد ، تمام موارد مطرح شده دقیقاً طبق پروتکل اعلام شده از سوی بهداشت درجهت حفظ سلامت شهروندان انجام شد و نحوه تدفین مرحوم سلامت مردم را تهدید نخواهد کرد .
ضمن آنکه هیچ یک از فرزندان مرحوم و از بستگان ایشان از مبدا تهران به کاخک نیامده اند.
با توجه به وجود نگرانی ها و بعضاً کارشناسی های دور از واقعیتی که برخی در فضای مجازی مطرح کرده اند بنده بعنوان شاهد عینی از ابتدا تا انتهای دفن مرحوم این اطمینان خاطر را میدهم که دفن مرحوم اکرامی هیچ خطری بر سلامت مردم ایجاد نکرده و نخواهد کرد.

در این خصوص نیز گفتگویی با مهندس مردانی رئیس مدیرگروه بهداشت محیط شهرستان نیز داشتم که ایشان نیز با تایید این مطلب گفت؛ تدفین طبق دستورالمل بهداشت انجام می شود و هیچ خطری سلامت مردم را تهدید نخواهد کرد و مردم از نظر تردد در محیط قبرستان نیز هیچگونه نگرانی نداشته باشند.
✍ غلامی ، #کاخک_نیوز