?? نیروگاه خورشیدی آستان مقدس امامزاده سلطان محمد عابد علیه السلام صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین شهرستان گناباد بخش کاخک به بهره برداری رسید. ?? حجه الاسلام تقوی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناباد در مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی آستان مقدس امامزاده سلطان محمد عابد (ع)گفت؛ با توجه به وجود مشکل […]

?? نیروگاه خورشیدی آستان مقدس امامزاده سلطان محمد عابد علیه السلام صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین شهرستان گناباد بخش کاخک به بهره برداری رسید.
?? حجه الاسلام تقوی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناباد در مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی آستان مقدس امامزاده سلطان محمد عابد (ع)گفت؛ با توجه به وجود مشکل برق در پیک مصرف با برنامه ریزی صورت گرفته پروژه ای به میزان ۱۱۰ کیلو وات انرژی خورشیدی توسط اداره اوقاف شده از چندی قبل آغاز شده که ۶۰ کیلو وات آن در امامزاده (ع) کاخک و ۵۰ کیلووات آن در مرقد علامه بهلول با هدف تامین برق و درآمد پایدار برای بقاع متبرکه در جهت ارائه خدمات بهتر به زائرین و مجاورین اجرا شده است.
مهندس نعمتی مجری اجرای پروژه نیز در این مراسم گفت؛ پنل های خورشیدی ۳۲۰ واتی این پروژه تماماً از ظرفیت تولیدات داخلی بوده که یک میلیارد تومان در این طرح هزینه گردیده است .وی افزود: با بهره برداری از این پروژه بزرگ با تولید ۶۰ کیلو وات برق در ساعت ، سالیانه حدود ۲۰۰ میلیون تومان تولید برق خواهد داشت.
طالبی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان گناباد نیز با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران در برنامه های دهه فجر از بخشدار کاخک خواست علت عدم حضور برخی مسئولین ر این مراسم را خواستار شود.
وی گفت: عدم شرکت مسئولین در اینگونه مراسمات در ارزیابی آنان لحاظ خواهد شد .
طالبی با ابراز خرسندی از افتتاح این پروژه گفت : منطقه کاخک بهترین شرایط آب و هوایی برای تولید اینگونه انرژی ها را دارد که علاوه بر کمک به آلایندگی و نگاه استراتژیک به انرژی نو ، کمک می‌کند تا به خودباوری و خود اتکایی برسیم .
وی در بخش پایانی سخنان خود بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری تاکید نمود.
✍ غلامی ،کاخک نیوز